Întrebări frecvente

Uleiuri esențiale pentru un somn liniștit

de Echipa Aromateria
4 minute de citit

Pentru multe persoane în ziua de astăzi a avea un somn de bună calitate și liniștit este dorința numărul 1 în lista de priorități.
Fără un somn liniștit, nimeni nu se poate concentra să fie productiv de-a lungul unei zile.
Lipsa unui somn liniștit îți reduce imunitatea, concentrarea, energia, îți accentuează oboseala, iar aceste lucruri te vor afecta pe termen lung. 

Viața agitată, drumurile zilnice, treburile pe care le facem în fiecare zi și responsabilitățile care tot apar și nu se mai termină, ne agită și ne dau viața peste cap. Seara, cand punem capul pe pernă, în loc să ne cufundăm într-un somn dulce, ca de copilaș, încep gândurile să se plimbe prin minte. Ne agităm, ne întoarcem de pe o parte pe alta și petrecem așa câteva ore bune până în sfârșit, poate reușim să adormim. 

Care sunt simptomele generale ale tulburărilor de somn?

  • dificultatea de a adormi sau de a menține un somn bun
  • oboseală pe parcursul zilei
  • dorința de a dormi în timpul zilei
  • iritabilitate sau anxietate
  • lipsă de concentrare
  • lipsă de energie și chef de viață
  • depresie

Somnul este unul dintre cele mai importante lucruri din viața unei persoane pentru a avea o capacitate fizică și psihică bună. Un somn liniștit nu este cel în care dormi multe ore, dar cu întreruperi, în care te trezești brusc sau îți schimbi poziția de multe ori în timpul nopții. Un somn de acest tip trebuie să fie odihnitor și fără întreruperi.
Majoritatea persoanelor se confruntă cu anumite probleme de somn, însă există nişte sfaturi practice de la specialiști care pot ajuta oamenii să doarmă mai bine.

Pentru un somn cât mai dulce, liniștit și odihnitor, sunt recomandate următoarele:

  1. Redu consumul de zahăr pe parcursul zilei
  2. Realizează zilnic exerciții fizice care să te ajute să îți consumi energia și să ai un somn mai profund
  3. Stabilește un program regulat de somn, pentru a nu-ți da peste cap ritmul circadian
  4. Redu cantitatea de cofeină după-amiaza și seara pentru un somn cât mai odihnitor
  5. Utilizează Aromaterapia. Studiile arată că anumite uleiurile esențiale pot ajuta la promovarea relaxării și pot încuraja un somn mai profund și mai sănătos.

Pentru a intra mai ușor în starea de relaxare, folosește-te de puterea plantelor. 

Astfel, ne-am gândit să îți punem la dispoziție următoarea rețetă de ulei de masaj pentru dureri articulare, agitație și oboseală:

5 picături Tămâie + 4 picături Cardamom + 3 picături Ravintsara + 30 ml Ulei de Jojoba

Sau, cel mai simplu e să achiziționezi un difuzor sau nebulizator pentru aromaterapie în care să pui uleiurile tale preferate. 

Dacă vrei să afli mai multe despre durerile articulare, te invit pe canalul nostru de Youtube unde Ximena Ștefan, psiholog specializat în psihosomatică și aromaterapie oferă informații utile despre această afecțiune și multe altele!

Ce uleiuri esențiale se recomandă în cazul copiilor pentru un somn liniștit?

Ora de culcare reprezintă pentru unii părinți o adevărată provocare.
În momentul în care devii părinte te transformi şi toată viaţa ta se transformă.
Începi să descoperi că ai mult mai multe responsabilităţi, dar îţi dai seama că fericirea se regăseşte în cu totul alte lucruri, evenimente, activităţi decât înainte. Începi să simţi că somnul este cu adevărat vital, nu opțional cum credeai în vremea studenţiei.

E minunat să fii părinte, mai ales când ai nevoie de linişte şi copilul are ochii plini de energie şi sufletul plin de poftă de joacă. Aşadar în momentele în care eu sunt epuizată şi e seară, dar bateria copiilor pare să fie încă plină, dau drumul la difuzor, iau o carte şi ne punem la citit. Sau propun o altă activitate care nu presupune mişcare şi aştept să îşi facă efectul. Uleiurile, da. La noi funcţionează de minune.

Astfel, pentru a oferi un somn dulce și liniștit atât copiilor cât și ție, vă recomand următoarea rețetă:

  • 3 picaturi de Ulei esențial de Bergamotă
  • 3 picături de Ulei esențial de Măghiran
  • 2 picături de Ulei esențial de Vetiver

Înainte de a adăuga uleiurile în difuzor, combinați-le într-o altă sticluță. Uleiul de vetiver este extrem de vâscos și are nevoie să fie amestecat cu uleiuri cu altă consistență pentru a deveni mai fluid. Adăugați combinația în difuzor și porniți-l cu 30 de minute înainte de somn. Dacă vrei să afli cum sa pui copiii la culcare mai repede, îți recomand acest articol.

Uleiul esențial de Bergamotă este relaxant și calmant, ajută în procesul de eliberare a emoțiilor reprimate și poate să reducă insomniile și stările de anxietate.
Uleiul esențial de Măghiran este un ulei care oferă, mai presus de toate, echilibru. Este atât calmant pentru minte și suflet, cât și tonifiant pentru trup și pentru sistemul nervos central. Calmând, oferă putere, încurajează. Este un ulei extrem de util în caz de letargie și epuizare nervoasă, mai ales când acestea sunt asociate cu oscilații între oboseală și agitație, anxietate, insomnie.
Uleiul esențial de Vetiver mai este numit și “uleiul liniștii”. Este un ulei de mare folos în caz de insomnii, are un puternic efect restaurator și este unul dintre cele mai valoroase uleiuri pentru sistemul imunitar.

Pentru a mă asigura că eu și familia mea am parte de cele mai calitative uleiuri esențiale, am înființat cu toată dragostea proiectul Aromateria. 

Noi oferim garanția că uleiurile noastre sunt 100% pure și naturale, fără rectificare și nediluate. Pentru a oferi materiale aromatice de înaltă calitate,  care asigură bunăstarea planetei și a locuitorilor acesteia, ne-am angajat să respectăm regulamentul de certificare ecologică CEE încă de la începuturile noastre și ne implicăm partenerii în practici ecologice. 

Facem tot ce ține de noi să vă asigurăm produse de o calitate superioară, obținute în mod responsabil din punct de vedere etic și ecologic și cu trasabilitate absolută. 

Citește mai multe despre importanța purității și autenticității uleiurilor esențiale.

Aromateria, cu drag. ♡

Facebook grup